Hyvän korjauksen palkintoraati on valinnut jatkoonmenijät

28.4.2022 Tiedote

Hyvän korjauksen palkinto jaetaan tänä vuonna yhdeksättä kertaa. Seurantaloasiain neuvottelukunnan asettama raati valitsi saajaksi ehdotetuista seurantaloista viisi ehdokasta jatkoon.

Byagården (Djupsund-Lövsund-Teugmo Byaråd r.f ), Hallantupa (Hankasalmen Kotiseutuyhdistys ry.), Kursun kylätalo (Kursun kyläseura ry), Sunilan Pirtti (Sunilan Sisu Ry), Vuorilinna (Tarvasjoen Nuorisoseura ry)

Jatkoon valikoituivat Byagården (Vöyri, Pohjanmaa), Hallantupa (Hankasalmi, Keski-Suomi), Kursun kylätalo (Salla, Lappi), Sunilan Pirtti (Kotka, Kymenlaakso), Vuorilinna (Lieto, Varsinais-Suomi). Asiantuntijoina raadissa ovat kyläasiamies Tauno Linkoranta, arkkitehti Ulla Rahola ja rakennuskonservaattori Kalle Virtanen.

Hyvän korjauksen palkinto myönnetään tunnustukseksi seurantalolle, jota on korjattu vanhaa kunnioittaen ja jonka käytettävyys on korjausten myötä parantunut. Palkinto on pronssiveistos ja myös kunniamainintoja voidaan jakaa.

Seurantaloja ja Hyvän korjauksen palkintoa juhlitaan syyskuussa

Palkinnon saaja julkistetaan seurantalopäivänä syyskuun alussa. Seurantalopäivänä kaikki Suomen seurantalot on kutsuttu mukaan esittelemään talojaan yleisölle, joko digitaalisesti ja etätapahtumissa tai tilanteen salliessa myös perinteisissä lähitapahtumissa.

Avoin kilpailu Hyvän korjauksen palkinnosta kaikille Suomen seurantaloille oli auki 31. maaliskuuta asti.

Hyvän korjauksen palkinnon finalistit:

• Byagården (Djupsund-Lövsund-Teugmo Byaråd r.f ), Vöyri, Pohjanmaa
  • Hallantupa (Hankasalmen Kotiseutuyhdistys ry.), Hankasalmi, Keski-Suomi