Euroopan kulttuuriympäristöpäivät 5.–11. syyskuuta – tule mukaan järjestämään ja osallistumaan

15.8.2022 Uutinen

Euroopan kulttuuriympäristöpäivillä juhlitaan kulttuuriperintöä ja tutustutaan kiinnostaviin kohteisiin ympäri Suomen. Kulttuuriympäristöpäiviä vietetään tänä vuonna 5.–11. syyskuuta.

Kaikki kulttuuriperintöön liittyvät tapahtumat ja tempaukset ovat tervetulleita mukaan osaksi eurooppalaista tapahtumakokonaisuutta. Tule mukaan järjestämään, osallistumaan ja juhlimaan yhteistä ja kestävää kulttuuriperintöämme! Tapahtumia voi järjestää myös syyskuisen tapahtumaviikon ulkopuolella.

Tänä vuonna kulttuuriympäristöpäivien teemaksi on valittu kestävä perintö. Teema kutsuu tekoihin kestävämmän huomisen puolesta.

Vielä ehdit! Ilmoita tapahtumasi kalenteriin 22. elokuuta mennessä ja olet mukana mediaviestinnässä

Meistä saat hyvän viestintäkumppanin Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumaasi. Tiedotamme Euroopan kulttuuriympäristöpäivistä ja sen tapahtumista sekä valtakunnallisesti että maakunnallisesti.

Ilmoita omat tapahtumasi Euroopan kulttuuriympäristöpäivien yhteiseen tapahtumakalenteriin. Suomen kalenterista tapahtumat siirtyvät automaattisesti Euroopan yhteiseen kalenteriin sivustolle europeanheritagedays.com. Poimimme kalenteriin 22. elokuuta mennessä ilmoitetuista tapahtumista tapahtumavinkit myös maakunnallisiin tiedotteisiimme.

Katso täältä kaikki kulttuuriympäristöpäivien tapahtumat ja ilmoita omasi mukaan:

Tilaa meiltä maksuttomia tapahtumamateriaaleja

Voit tilata kulttuuriympäristöpäivien tapahtumaasi maksuttomia materiaalejamme. Toimitamme materiaaleja postitse noin kerran viikossa, joten tilaathan materiaalit ajoissa.

Saatavilla on muun muassa kirjanmerkkejä, lippunauhoja ja lainalippuja. Muistathan kerätä materiaalit pois tapahtuman jälkeen, monet niistä voi käyttää uudelleen myös seuraavassa tapahtumassa. Tapahtuman viestinnässä voi hyödyntää myös ladattavia materiaalejamme, joihin kuuluvat logo, juliste, tiedotepohja ja somekuvat.

Kerro tapahtuman viestinnässä, että tilaisuutesi on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä ja käytä päivien logoa. Sosiaalisessa mediassa voit käyttää aihetunnisteita #kulttuuriympäristöpäivät ja #EuropeanHerigeDays sekä merkitä Euroopan kulttuuriympäristöpäivät rinnakkaistapatumajärjestäjäksi Facebookin tapahtuma-asetuksissa. Voit myös jakaa tilaisuudessa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien kirjanmerkkejä.

Kulttuuriympäristöpäiviä, englanninkieliseltä nimeltään European Heritage Days, vietetään 49 maassa. Päivien kymmeniin tuhansiin tapahtumiin osallistuu vuosittain useita miljoonia ihmisiä.

Tutustu Euroopan kulttuuriympäristöpäiviin osoitteessa www.kulttuuriymparistomme.fi

Lisätiedot: koordinaattori Riina Koivisto, riina.koivisto @ kotiseutuliitto.fi, puh. 044 9834 555