Euroopan kulttuuriympäristöpäivät 2018 – ilmoita tapahtumasi kalenteriin!

16.8.2018 Uutinen

Syyskuiset Euroopan kulttuuriympäristöpäivät lähestyvät ja nyt on hyvä aika ilmoittaa teidän tapahtumanne mukaan. Kulttuuriympäristöpäivien pääajankohtaa vietetään 3.-9.9.2018 teemalla Tunne perintösi, jaa tarinasi. Kesän aikana on järjestetty jo runsaasti tapahtumia, kiitos niistä kaikille järjestäjille!

On sekä hauskaa että tärkeää, että saamme kaikkien tapahtumien tiedot yhteiseen kalenteriin. Tiedotamme tapahtumista medialle elokuun lopulla, lähipäivinä ilmoitetut tapahtumat ehtivät vielä vinkkeinä mukaan maakunnallisiin tiedotteisiin. Ilmoita tapahtuma mukaan tällä lomakkeella.

Kaikki tapahtumat näkyvät Suomen tapahtumakalenterin lisäksi kansainvälisellä sivustolla www.europeanheritagedays.com. Kaikki kulttuuriympäristöpäivien tapahtumat ovat tänä vuonna myös osa Kulttuuriperinnön eurooppalaista teemavuotta 2018 ja niiden tiedot julkaistaan osoitteessa www.kulttuuriperintovuosi2018.fi.

Tiedota tapahtumastasi

Omat kulttuuriympäristöpäivien tapahtumat kannattaa ilmoittaa alueellisiin tapahtumakalentereihin ja muille palstoille, sekä tiedottaa oman alueen medioille. Lue myös muut vinkkimme tiedottamiseen.

Muistakaa myös kertoa tapahtumanne osallistujille, että se on osa kulttuuriympäristöpäiviä ja kulttuuriperinnön teemavuotta. Käyttäkää logoja, jakakaa esitteitä ja käyttäkää sosiaalisessa mediassa Suomen aihetunnistetta #kulttuuriympäristöpäivät ja halutessanne kansainvälistä tunnistetta #EHDs. Kulttuuriperinnön teemavuoden tunniste on #EuropeForCulture.

Hyödynnä maksuttomat aineistot

Tilatkaa esitteet, ilmapallot ja lainattavat liput laittamalla sähköpostia osoitteeseen erp@kotiseutuliitto.fi. Ladatkaa logo, juliste, flyer, tapahtumakuva ja tiedotepohja ja lukekaa lisää verkkosivuilta kohdasta Aineistot.

Muista palaute, lähetä meille kuvia

Kuulemme mieluusti jälkikäteen, miten teidän kulttuuriympäristöpäivänne sujuivat, mitä aineistoja hyödynsitte ja mikä voisi toimia vielä paremmin. Erityisesti ilahduttavat valokuvat tapahtumistanne ja siellä näkyvillä olevista kulttuuriympäristöpäivien materiaaleista. Lähetä vapaamuotoinen palaute ja tunnelmakuvat sähköpostilla osoitteeseen erp@kotiseutuliitto.fi

Kulttuuriympäristöpäivien työryhmä toivottaa antoisaa kulttuuriympäristöjuhlaa!

Kuvat: Västilän Voima/Jussi Kirjasniemi, Vuosaari-Seura, Tapulikaupunki-Seura ja Pexels.