eMuseo-palvelu uudistui!

23.5.2022 Uutinen
punaisen mökin seinä ja kukkia
eMuseossa pienetkin kulttuurikohteet löytävät kesäkulkijan. Kuva: Riina Koivisto.

Kotiseutuliiton paikallismuseoille ja kotiseutukohteille tarjoama eMuseo-mobiiliopaspalvelu on uusiutunut ilmeeltään ja toiminnoiltaan. Entistä raikkaampi ulkoasu ja sujuvampi käyttökokemus kutsuvat kulttuuri- ja lähimatkailijoita näyttelyihin, historiapoluille ja monenlaisiin perinnekohteisiin ympäri maan.

Uusiutuneessa eMuseo-palvelussa kohteiden selailu ja haku omalla mobiililaitteella on helppoa ja vaivatonta. Palvelussa on tällä hetkellä mukana lähes 70 käyttäjämuseota tai -yhdistystä, lähes 100 opasta eri kohteista sekä noin 300 reittiä. Koulutuksia palveluun liittyville järjestetään vuoden aikana sekä etänä että lähitapaamisina. Seuraava eMuseo-koulutus paikallismuseoille ja muille kotiseututoimijoille pidetään Turussa 13. kesäkuuta. Lue ja ilmoittaudu koulutukseen osoitteessa: www.kotiseutuliitto.fi/tapahtuma/emuseo-koulutus-turussa-13-6-2022/.

Vuosien 2022 ja 2023 aikana toteutettavan, opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittaman, Kulttuurimatkailun mobiiliopas taskussa! Kulttuuriperintö saavutettavaksi eMuseon avulla
-kulttuurimatkailuhankkeen osana tuotetaan eMuseo-palvelun käyttäjille uuden ilmeen mukaisia materiaaleja omien mobiilioppaiden esittelyn tueksi sekä markkinoimaan palvelua suurelle yleisölle. Kulttuuriperintö kiinnostaa nyt matkailijoita, ja eMuseo-palvelu on kätevä tapa tarjota sitä helpossa muodossa.

eMuseon uuden ilmeen on suunnitellut Design Marianne Kivimäki ja palvelusta vastaa Momeo Oy. Tutustu uuteen eMuseoon osoitteessa: www.emuseo.fi.