Kiira ja Aimo TET-harjoittelussa pohtimassa kotiseututyötä nuorten näkökulmasta

28.11.2019 Kiira Juntunen ja Aimo Llaneza, Kotiseutuliiton TET-harjoittelijat

Olimme Kotiseutuliitossa TET-harjoittelussa. Ensin meille selostettiin, mikä on Kotiseutuliitto ja mitä kotiseutuyhdistykset ovat. Kahvitauolla Riina Koivisto Vantaa-Seurasta esitteli yhdistyksen toimintaa. Meidän piti kirjoittaa Kotiseutuliiton tehtävistä ja piirtää kuvia. Esimerkiksi listasimme Suomessa esiintyviä eri kulttuureja, sillä niiden vahvistaminen on yksi Kotiseutuliiton tehtävistä. Sitten teimme alla olevan esitteen.

TET tarkoittaa työelämään tutustumista, joka on yläasteen jokaisella luokka-asteella Keravan Sompion koulussa. Seitsemännellä luokalla – jolla me olemme – se kestää yhden päivän.

Piirustus joka kuvaa kotiseututyötä
Kiira Juntusen (piirustus) ja Aimo Llanezan (teksti) näkemys kotiseututyöstä. Kotiseututyö on kirjojen tekemistä, paikallisen kulttuurin ja historian esittelyä ja esimerkiksi museoihin tutustumista.