Sivistystä uusista kulmista – tule mukaan aivoriiheen

7.10.2024 Uutinen

Opetus- ja kulttuuriministeriö on nimennyt vuoden 2024 Sivistyksen teemavuodeksi. Se on kaikille avoin tapahtumien vuosi, jonka aikana sivistyksen päältä pyyhitään pölyt. Tapahtumarikkaan vuoden aikana sivistys tuodaan tähän päivään ja kaikkien arkeen. Teemavuotta koordinoi Kvs-säätiö (Kansanvalistusseura rs), ja Kotiseutuliitto on teemavuoden kumppani.

Kutsumme sinut pohtimaan, mitä sivistys on ja voi olla tulevaisuudessa. Ja miten tulisi toimia, jotta sivistys kukoistaisi Suomessa.

Tule mukaan sivistyksen teemavuoteen liittyvän kansalaiskuulemisen verkkoaivoriiheen! Kerro aivoriihessä omasanaisesti näkemyksesi, arvioi muiden ehdotusten tärkeyttä ja jatkojalosta parhaita ideoita. Osallistuminen on anonyymiä. Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti siten, ettei vastaajia ole mahdollista tunnistaa eikä vastauksia voida yhdistää yksittäisiin henkilöihin. Tuloksia käytetään sivistystyön hyväksi mm. viestintä- ja tutkimustarkoituksissa.

Osallistumislinkki on: www.fountainpark.fi/arkisivistys

Verkkoaivoriihen tulokset analysoidaan ryhmiteltynä ja luottamuksellisesti. Yksittäisen vastaajan tietoja ei raportoida. Tulosten yhteenveto liitetään Sivistyksen teemavuoden raporttiin, joka julkistetaan maaliskuussa 2025.

Tule pohtimaan ja oivaltamaan sivistystä uusista näkökulmista!

Sivistyksen teemavuoden sivut: https://sivistys.fi/