Verkkoseminaarissa jaetaan vinkkejä monikulttuuriseen kumppanuuteen

3.10.2024 Uutinen

Mestarit & kisällit -toiminnassa pilotoitiin toimintatapaa monikulttuurisissa ryhmissä. Samalla opittiin paljon yhteistyöstä ja kumppanuuksista sekä huomattiin, että pilottipaikkakunnalla Vantaalla on rakennettu monikulttuurisia kumppanuuksia esimerkillisesti.

Mallia Suomen monikulttuurisimmasta kaupungista

Vantaa on Suomen monikulttuurisin sekä kansainvälisin kaupunki ja 50-vuotisjuhlaa viettävässä kaupungissa ollaan edelläkävijöitä monissa moninaisuutta ja monikulttuurisuutta koskevissa asioissa. Seminaarin esimerkkien avulla kerrotaan, mitä kaupungin toimijat ja järjestöt yhdessä erilaisten hankkeiden kanssa ovat tehneet ja tekevät päivittäin monikulttuurisuuden edistämiseksi.

Verkkoseminaari Monikulttuurisen kumppanuuden rakentajat – Kokemuksia Vantaalta järjestetään keskiviikkona 6. marraskuuta kello 9.30 –11.30.

Ilmoittaudu tilaisuuteen oheisen linkin kautta 1.11.2024 mennessä: https://core.flomembers.com/kotiseutuliitto/events/register/5f93f983524def3dca464469d2cf9f3e

Ilmoittautuneille lähetetään etäosallistumislinkki ennen tilaisuutta.

Kaikille monikulttuurisuudesta kiinnostuneille

Seminaari on tarkoitettu museoiden, tiedekeskusten, kuntien ja kolmannen sektorin toimijoille, osallisuuden ja monikulttuurisuuden parissa työskenteleville, monikulttuurisesta työstä haaveileville ja yleisesti seminaarin teemoista kiinnostuneille. Seminaarin järjestävät Tiedekeskus Heureka ja Suomen Kotiseutuliitto.

Seminaarin ohjelma

9.30 Tervetulosanat
Mikko Myllykoski, toimitusjohtaja, tiedekeskus Heureka

9.35 Avauspuheenvuoro
Vantaan pitkäjänteinen monikulttuurisuustyö (Hannele Lautiola, monikulttuurisuusasioiden päällikkö, Vantaan kaupunki)

9.50 Monikulttuurisuuspilotit
Mitä olemme oppineet monikulttuurisuuteen tähtäävässä hanketyössä? (FINSCI-hanke, tiedekeskus Heureka, projektipäällikkö Kaisa Torkkeli, Mestarit & kisällit -hanke, Suomen Kotiseutuliitto, koordinaattori Riina Koivisto, MuKa-hanke, Vantaan kaupunginmuseo, kulttuurituottaja Liubov Sidorova)

10.15 Vantaan kaupungin Smile-hanke
Kumppanuuksien rakentamista kaupungin toimijoiden, järjestöjen ja hankkeiden välillä (Jenni Tahvanainen, projektipäällikkö ja Mustafe Hirsi, kumppanuusasiantuntija)

10.35 Monikulttuuriset järjestöt
Kumppanuus kaupungin eri toimijoiden ja muiden järjestöjen kanssa (Milla Mutanen, projektipäällikkö Suunta yhteen -hanke, Vantaan venäläinen klubi Mubarik Osman, toiminnanjohtaja, Sahan-seura)

11.00 Loppukeskustelu
Kysymyksiä ja kokemuksia yhteistyöstä paikallisten toimijoiden kanssa.

11.30 Verkkoseminaari päättyy

Tervetuloa mukaan!