Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Pohjois-Pohjanmaan maakunnallinen kokous

16.5. klo 16:00 - 17:00

Pohjois-Pohjanmaan kotiseututoimijoiden maakunnallinen kokous ja ajankohtaiskeskustelu

Kotiseutuliitto kutsuu Pohjois-Pohjanmaan jäsenensä maakunnalliseen kokoukseen ja Kotiseutuliiton 75-vuotisjuhlakahveille. Kokous järjestetään tuttuun tapaan Kotiseutuliiton ja Pohjois-Pohjanmaan liiton yhteistyönä.

Tänä vuonna yhteistyöjärjestäjiä ovat lisäksi Kalajokilaakson Kotiseutuliitto sekä Ylivieskan Kotiseutuyhdistys, jotka kummatkin juhlivat merkkivuosiaan. Kokouspäivänä pidetään iltapäivällä yhteinen juhlaseminaari, jonka jälkeen jatketaan vielä maakunnallisen kokouksen merkeissä.

Maakunnalliseen kokoukseen voi osallistua paikan päällä Ylivieskassa tai etäyhteydellä. Juhlaseminaariin etäyhteyttä ei ole, ja kakkukahvit tarjoillaan seminaarin yhteydessä, vain paikan päälle tulijoille. 😉 Tervetuloa mukaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Paikka:         Kulttuurikeskus Akustiikka, Koulukatu 2 B, Ylivieska JA Microsoft Teams

Aika:             Torstai 16.5.

Juhlaseminaari klo 12–15.30 (ilmoittautumista ei tarvita erikseen)

Maakunnallinen kokous klo 16–17, Ilmoittautuminen tästä linkistä viimeistään 14.5.: bit.ly/maakuntakokoukset2024

Ohjelma:

• Juhlaseminaari, ks. liite
  • Maakunnallinen kokous:
    • Maakunnan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon
    • Jäsenyhteisöjen kuulumisia, keskustelua

Valtuuston lopullinen valinta tehdään Kotiseutuliiton vuosikokouksessa 31.8.2024 Vantaalla. Tänä vuonna valitaan Pohjois-Pohjanmaan eteläisen osan edustaja. Tällä hetkellä edustajana toimii raahelainen Elina Romppainen, joka valittiin vuosikokouksessa 2023 tehtävään vuodeksi, Tuula Aitto-ojan tultua valituksi Kotiseutuliiton hallitukseen.

Valintaa varten tiedoksi: Kotiseutuliiton suositus on, että valtuutettu istuisi vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Liiton säännöissä tätä ei kuitenkaan määritellä.

Ilmoittauduthan etukäteen tästä linkistä: bit.ly/maakuntakokoukset2024

Ilmoita samalla, osallistutko kokoukseen paikan päällä vai etänä. Kokoukseen ilmoittautuneille lähetetään tarkempi ohjeistus ja etäkokoukseen ilmoittautuneille liittymislinkki sähköpostitse viimeisenä tilaisuutta edeltävänä arkipäivänä.

Lisätietoja ilmoittautumisesta ja kokoukseen liittymisestä: järjestöpäällikkö Marika Punamäki, marika.punamaki@kotiseutuliitto.fi, p. 045 150 9109.

Lämpimästi tervetuloa juhlimaan yhdessä 75-vuotiasta Kotiseutuliittoa, 70-vuotiasta Ylivieskan Kotiseutuyhdistystä ja 60-vuotiasta Kalajokilaakson Kotiseutuliittoa!

Tiedot

Päivämäärä: