Vie kesätapahtumasi Euroopan kulttuuriympäristöpäivien kalenteriin – pääset mukaan viestintään

13.6.2022 Uutinen
Kallion kotiseutumatkailuviikot Helsingissä. Kuva Hannu Lehto.

Suomen Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt ovat lämpimästi tervetulleita järjestämään kesätapahtumia Euroopan kulttuuriympäristöpäiville. Nostetaan yhdessä esille kulttuuriperintöämme – tärkeitä paikkoja ja perinteitä, tapoja ja tarinoita!

Toivomme kulttuuriympäristöpäivien kalenteriin mukaan erilaisia kulttuuriympäristöön ja perinteisiin liittyviä avoimia yleisötapahtumia. Mukaan pääsee helposti – riittää että teet tapahtumailmoituksen Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumakalenteriin. Lisäksi toivomme, että kerrot tapahtumatiedotuksessasi tilaisuuden kuuluvan Euroopan kulttuuriympäristöpäiviin.

Kulttuuriympäristöpäivien tapahtumia voi järjestää pitkin vuotta, vaikka varsinainen tapahtumaviikonloppu onkin Suomessa 5.–11.9.2022. Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä vietetään vuonna 2022 teemalla Kestävä perintö.

Pidä kiirettä ja tapahtumasi pääsee mukaan kesän maakunnallisiin tiedotteisiin

Meistä saat hyvän viestintäkumppanin Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumaasi. Tiedotamme Euroopan kulttuuriympäristöpäivistä ja sen tapahtumista sekä valtakunnallisesti että maakunnallisesti.

Jotta pääset mukaan mediatiedotteisiimme, on tapahtumasi oltava Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumakalenterissa

• kesätapahtumien maakunnallisien tiedotteiden osalta 17.6. mennessä
  • syksyn päätapahtuman mediatiedotteiden osalta 15.8. mennessä

Tapahtumajärjestäjät ovat oikeutettuja käyttämään kulttuuriympäristöpäivien logoa sekä saavat tilata maksuttomia tapahtumamateriaaleja. Mitä enemmän saamme tapahtumia kalenteriimme, sitä näkyvämmäksi ja vaikuttavammaksi voimme tehdä kulttuuriperintöä.

Tule mukaan järjestämään, osallistumaan ja juhlimaan yhteistä ja kestävää kulttuuriperintöämme!