Kotiseutuliiton valtuustoehdokkaat valitaan vaalilla toukokuussa

28.4.2020 Uutinen

Kotiseutuliiton valtuuston ehdokasvalinta tehdään tänä keväänä ensimmäistä kertaa sähköisesti.

Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt voivat äänestää ehdokkaita omasta maakunnastaan 2.5.-24.5.2020. Lähetämme äänestyslinkin jäsenyhteisön yhteyshenkilön sähköpostiosoitteeseen 2. toukokuuta.

Maakunnista Uudellamaalla ja Pohjois-Pohjanmaalla ehdolla on useampi henkilö. Tällöin eniten ääniä saanut valitaan valtuustoehdokkaaksi. Lopullisen valtuuston valitsee Kotiseutuliiton vuosikokous.

Kuka saa äänestää

Äänestyslomakkeen saavat täyttää Suomen Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt alla listatuista maakunnista. Kukin yhteisö saa äänestää yhden kerran. Ehdotukset annetaan yhteisön nimissä, ei yksityishenkilönä.

• Kanta-Häme
  • Keski-Pohjanmaa
  • Kymenlaakso
  • Lappi
  • Pohjanmaa
  • Pohjois-Pohjanmaa
  • Päijät-Häme
  • Uusimaa
  • Varsinais-Suomi

Poikkeuksena: Helsingin Helka ry:n ja Espoon Ekyl ry:n jäsenet eivät saa äänestää Uudenmaan ehdokasta, heidän valtuustoedustajansa valitaan eri prosessilla.

25.3.-17.4. Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt saivat tehdä esityksiä valtuustoehdokkaista.

2.5.-24.5. Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt voivat äänestää ehdokkaita omasta maakunnastaan.

Lisätietoja

• Toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo, puh. 040 733 7033, etunimi.sukunimi@kotiseutuliitto.fi
  • Järjestöpäällikkö Liisa Lohtander, puh. 045 150 9109, etunimi.sukunimi@kotiseutuliitto.fi