Suuret suomalaiset vieraslajitalkoot – Vuoden 2019 maisematekokilpailu

17.9.2019 Uutinen

Vuoden maisemateko kilpailu järjestetään nyt jo viidettä kertaa – ilmoita teko 30.9. mennessä!

Vuoden 2019 teemalla halutaan kannustaa yhdistyksiä ja yksittäisiä toimijoita laajaan yhteistyöhön vieraslajien torjunnassa, Suomen luonnon monimuotoisuuden turvaamiseksi.

Maa- ja kotitalousnaisten järjestämässä kilpailussa myönnetään maakunnallisia Vuoden maisemateko -tunnustuksia, jotka kilpailevat valtakunnallisesta tunnustuksesta.
Opetus- ja kulttuuriministeriö tukee vuoden maisemateon valintaa. Kotiseutuliitto on ollut joinakin vuosina mukana kilpailuraadissa.

Kilpailuohjeet

• Osallistu kilpailuun täyttämällä nettilomake. Vastaa lomakkeen kysymyksiin tehdystä maisemateosta, työn tekijöistä ja työn merkityksestä. Voit liittää kyselyn kautta mukaan myös muutaman valokuvan. Lomakkeen tietoja käytetään vain kilpailun hallinnoissa, tietoja ei käytetä mainontaan eikä markkinointiin.
• Kilpailuaika päättyy 30.9.2019.
• Alueelliset maisemateot valitaan loka-marraskuussa 2019.
• Valtakunnallinen voittaja julkistetaan Maa- ja kotitalousnaisten keskuksen varsinaisessa kokouksessa marraskuussa 2019.
• Vieraslajeihin voi tutustua myös vieraslajit.fi -sivustolta. Sivuston kautta kansalaiset voivat myös ilmoittaa omia vieraslajihavaintojaan.
• Muistathan jakaa myös talkootunnelmia sosiaalisessa mediassa käyttäen aihetunnistetta #vuodenmaisemateko

Lisätietoja ja ohjeita:
www.maajakotitalousnaiset.fi/sisalto/vuoden-maisemateko-4714