Olari-seura tekee yhteistyötä MPNY:n kanssa

”Olari-seuralla on luontevana yhteistyökumppanina Olarissa toimiva Maahanmuuttajaperheiden ja -nuorten yhdistys ry. Yhdistyksen edustaja oli mukana Olari-seuran kokouksessa, ja MPNY:n väki toivotettiin tervetulleiksi mukaan seuran toimintaan. Toukokuussa pidettiin yhteiset siivoustalkoot ja syyskuussa perinteinen Olari-Tempaus, jossa MNPY:läiset olivat mukana myyden sambusoja ja maukasta maustettua kahvia ja teetä. Uudet yhteistyökumppanimme osallistuivat myös Olarin 50-vuotisjuhliin 28.9.2019.

MPNY oli mukana Olari-Tempauksessa 3.9.2019. Kuva: Katri Rannisto.

Suomalainen metsä voi olla pelottava kaukaa tulleelle maahanmuuttajalle. Olari-seuran aloitteesta Olariin on toteutettu n. 2,4 km pitkä terveysluontopolku. Vaikka polku on merkitty, järjestämme siellä opastettuja kiertoja. Polku rasteineen ja opastauluineen on elämys kaikille.

Toivomme, että yhteistyö laajenee ja tiivistyy. Syksyllä suunnittelemme yhdessä jatkoa yhteiselle tekemiselle, ja joitakin tapahtumia onkin jo listalla – Kaikilla on oikeus kotiseutuun.”

Teksti: Katri Rannisto, Olari-seuran sihteeri