eMuseo-tilauslomake

Tilaa eMuseo-palvelu paikallismuseosi tai kulttuuriperintökohteesi käyttöön täyttämällä alla oleva lomake.

Täyttettyäsi lomakkeen

1. Kotiseutuliitto välittää tiedot palveluntarjoajalle (Momeo Oy), jonka kanssa museo/yhdistys/kunta tekee asiakkuussopimuksen.
  2. Museolle/kohteelle avataan asiakkuustili ja palvelu on heti käytettävissä.
  3. Museolle/kohteelle lähetetään lasku ensimmäisestä vuosimaksusta.

Palveluista maksetaan vuosimaksua, joka:

• antaa käyttöoikeuden Tarinatallennin ja –soitin sekä työkaluohjelmistoihin
  • mahdollistaa uusien reittien ja mediaoppaiden tekemisen museoista ja niiden lähiympäristöstä, voit tehdä niin monta reittiä kuin haluat
  • mahdollistaa olemassaolevien reittien päivittämisen
  • mahdollistaa käyttäjäpalautteen ja statistiikan seurannan
  • mahdollistaa kysely/vastauskanavan käytön vierailijan ja museon välillä
  • sisältää käyttöopastuksen ja käyttötuen

Hinnat:

• Kotiseutuliiton jäsenet 80 € + alv. / vuosi
  • Muut paikallismuseot 120 € + alv. / vuosi

Lisätietoja jäseneksi liittymisestä ja jäseneduista tästä linkistä.

Maksu on museokohtainen/asiakkuustilikohtainen. Kunta tai alueyhdistys voi ostaa palvelun myös itselleen ja tehdä esimerkiksi aluereittejä, oppaita alueellisista teemoista ja koota yhdistelmäoppaita jäsentensä reiteistä. Alueellinen katto-organisaatio voi myös tukea alueensa museokohteiden toimintaa maksamalla palvelun heidän käyttöönsä. Yhteen maksuun saa alle yhden www-osoitteen, yhden pääyhteyshenkilön ja yhdet tunnukset. Eli jos esimerkiksi kunta haluaa monta museota mukaan suosittelemme kuitenkin jokaiselle museolle omaa asiakkuustiliä.

Yksi tilaaja täyttää lomakkeen ja merkitsee tarvittaessa laskutustietoihin lisäyhteyshenkilöt/tahot. Riippumatta museon omistussuhteista ja siitä kuka maksaa laskun, asiakastili ja summa ovat aina museo/asiakkuuskohtaiset.

Suosittelemme osallistumaan käyttökoulutukseen. Tulevat koulutukset näet Kotiseutuliiton tapahtumakalenterista ja omaa koulutusta voit tiedustella myös suoraan kouluttajilta: jean.smedman @ momeo.fi.

Kun saat reitin valmiiksi, muistathan ilmoittaa siitä Kotiseutuliittoon tai Momeoon. Liitämme reittisi osaksi eMuseo-kokoelmaopasta ja markkinoimme sitä yhdessä muiden paikallismuseoiden kanssa.

Tilaan eMuseo-palvelun

Yhdestä museosta täytetään yksi lomake ja se saa oman asiakastilin.

Jos eMuseo-palvelua hallinnoivat ja reittejä tekevät myös muut henkilöt samassa museossa, kirjoita heidän sähköpostiosoitteensa kohtaan Lisäkäyttäjät (jokainen saa oman käyttäjätunnuksen, joka liitetään museon yhteiseen asiakastiliin).

Kerro lisätiedoissa, jos haluat esim. tilata lisäpalveluja (reitin luominen museon valmiista materiaalista 100 € / reitti) tai harkitsette jäsenyyttä Kotiseutuliitossa.