Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Yleisöluento: Muinaisjäännöksiä Forssan seudulla

16.5.2023 klo 18:00 - 19:30

Vapaa pääsy
Wiksbergin kartanon ainoa selvinnyt rakennusta kunnostetaan talkoo- ja yhdistysvoimin. Valokuvaaja Tuuli Ravantti

Forssan satavuotiasta kunnallista itsehallintoa juhlitaan keväällä 2023 Wahren-opiston ja Forssan museon järjestämillä historia-aiheisilla yleisöluennoilla.

Alkuvuoden luennoitsijat tulevat Forssan museolta. Luennot esittelevät Forssan historiaa eri näkökulmista.

Toukokuun luennolla 16.5. arkeologi ja projektikoordinaattori Tuuli Ravantti vie kuulijat luennon kautta vierailulle Forssan seudun muinaisjäännöksille. Millaisia muinaisjäännöskohteita alueelta löytyy ja olisiko niistä kevään ja kesän retkikohteiksi? Tule hakemaan inspiraatiota luonnossa liikkumiseen ja maiseman tarkkailuun muinaisjäännösten ääreltä.

Sarjaan kuuluu myös luento maaliskuussa. Museolehtori Kristiina Huttunen esittelee läpileikkauksen Forssan museon kuosikokoelman kiinnostavimmista, taiteen ilmiöihin linkittyvistä kuosimalleista ja kertoo tarinoita kuosien taustalta. Forssalainen painokangasperinne sai alkunsa jo 1861, jolloin paikkakunnalla aloitti toimintansa Suomen ensimmäinen teollinen kangaspaino.

Luennot ovat maksuttomia. Tervetuloa kuuntelemaan!

ti 7.3. klo 18 Retroa, vintagea ja op-taidetta kuosikokoelmissa / Kristiina Huttunen
ti 16.5. klo 18 Muinaisjäännöksiä Forssan seudulla / Tuuli Ravantti

Paikka: Brander-sali (Luontomuseon ovesta sisään, Osoite: Wahreninkatu 4, Forssa).

Tiedot

Päivämäärä: