Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Pispalan vanhat talot QR-kooditaulujen lanseeraus 27.5.2023

27.5.2023

Pispalassa on tehty pitkäjänteistä innovatiivista kotiseututyötä jo useiden vuosikymmenten ajan. Tämä kulminoituu Pispalan vanhat talot -QR-kooditauluprojektissa, joka tuo yhteen alueen tärkeimmät kulttuuriyhdistysvaikuttajat.

QR-kooditaulujen avulla toteutimme kotiseututietopaketin palvelemaan alueen asukkaita ja siellä vierailevia. Talojen seiniin kiinnitetyt QR-kooditaulut ovat A4 -kokoisia. Niiden sisältö koostuu vanhoista valokuvista, talon historiasta ja kulttuuriyhdistysten esittelystä.

QR-kooditaulujen alalaidasta löytyvä puhelimella luettava, QR-koodi johtaa kunkin toimijan omien www-sivujen historia-osioon. Mukana; Piiru, Tahmelan Huvila, Rajaportin sauna, Pispalan Haulitorni, Lauri Viita -museo, Hirvitalo ja Kurpitsatalo.

Pispalan vanhat talot 1. vaihe lanseerataan Pispalan karnevaalit 40 vuotta -tapahtumapäivänä 27.5.2023. Samaisena päivänä kuullaan myös Soriseva harju -podcastin ensimmäinen lähetys aiheena Pispalan vanhat talot. Omista vanhoista taloistaan keskustelevat muusikot Heikki Salo ja Jouko Mäki-Lohiluoma.

Lämpimästi tervetuloa!

Seuraa ilmoittelua @pispalanvanhattalot