Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Käsityön koulutuspolut – Kuinka siirrämme taitoja tulevaisuuteen?

9.5.2023 klo 13:00 - 16:00

Valokuvaaja Taitoliitto / Suvi-Tuuli Kankaanpää

Onko käsityötaidoille tarvetta tulevaisuudessa? Rakennetaanko puuveneitä Suomessa vielä tulevaisuudessa? Entä kenen vastuulla on edistää parsimisen ja paikkaamisen taitoja?
Näistä ja muista teemoista keskustellaan Museoviraston, Käsi- ja taideteollisuusliitto Taito ry:n ja Käsityöringin järjestämässä Käsityön koulutuspolut – Kuinka siirrämme taitoja tulevaisuuteen? -seminaarissa 9.5. Kansallismuseossa.
Seminaarissa esiintyy useita alan asiantuntijoita eri puolilta käsityön kenttää. Iltapäivän aikana kuullaan puheenvuoroja käsityötaitojen siirtämisen tulevaisuudesta. Seminaarissa esitellään myös Taitoliiton syksyllä 2022 julkaisema selvitys ”Käsityön koulutuspolkuja”, joka luo poikkileikkauksen käsityön koulutuksesta ja oppimisen mahdollisuuksista Suomessa. Selvitys tuotettiin osana Suomen ensimmäistä raporttia Unescolle aineettoman kulttuuriperinnön yleissopimuksen toteuttamisesta.