Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Avoimet Kylät -päivä 10.6.2023

10.6.2023

Avoimet Kylät -päivä on Suomen suurin kylätapahtuma.

Avoimet kylät -päivä järjestetään 10.6.2023 valtakunnallisesti jo yhdeksättä kertaa. Avoimet kylät -päivänä kylät avaavat ovensa ja järjestävät vierailijoille monipuolista ohjelmaa. Ohjelmassa on sekä perinteisiä toritapahtumia, pihakirppiksiä ja talkoita että paikallisia erikoisuuksia, kuten sauna- ja karaokemaratoneja. Avoimet Kylät -päivässä on tänä vuonna mukana yli 600 tapahtumaa ympäri Suomen. Kaikki tapahtumat löytyvät yhteisestä kartasta osoitteessa www.avoimetkylat.fi.

Tapahtumalla lisätään kylätoiminnan näkyvyyttä, elinvoimaisuutta, markkinoidaan kyliä vierailu- ja asuinpaikkana ja lisätään positiivista mielikuvaa kylässä asumisesta. Päivän tavoitteena on lisätä kylämatkailua ja samalla tuoda parrasvaloihin kylien monipuolista toimintaa. Tapahtumissa esitellään kyliä matkailijoille ja uusille mahdollisille asukkaille.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä paikalliset yhdistykset, kylät, Suomen Kylät ry, maakunnalliset kyläyhdistykset, Leader-ryhmät ja kyläaktiivit.

Tiedot

Päivämäärä: