Kotiseutu-vuosikirja 2017 verkossa vapaasti luettavana

20.3.2018 Uutinen

Kotiseutu-vuosikirja 2017 on nyt verkossa vapaasti luettavissa. Teos löytyy selattavana Issuu-versiona. Painetun teoksen voi nyt tilata tarjoushintaan!

Kotiseutu 2017. Mitä kotiseutu merkitsee? -vuosikirja päivittää kotiseudun merkityksen. Heinäkuussa 2017 julkaistu kirja syntyi osana Kotiseutuliiton Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa Rakkaudesta kotiseutuun, jossa yksi pääteemoja oli pohtia kotiseudun merkitystä tämän päivän suomalaisille.

Mukaan kutsuttiin tutkijoita, asiantuntijoita ja asiantuntevia kotiseututyön vapaaehtoistoimijoita kirjoittamaan eri näkökulmista. Lisäksi järjestettiin avoimia keskustelutilaisuuksia, joissa pohdittiin niin käsitettä kuin kotiseutusuhdettakin.

Kotiseutu 2017 -vuosikirja sisältää 20 artikkelia, jotka kokoavat käsitteen ja kotiseututyön historiaa, erilaisia kotiseutukäsityksiä ja tämän päivän suomalaisten näkemyksiä kotiseudusta ja sen merkityksestä. Kirjaan on myös saatu mukaan sekä tämän päivän kotiseututyötä että tulevaisuuden visioita kotiseuduille.

Kotiseutuliiton toiminnanjohtajan Riitta Vanhatalon päätoimittaman vuosikirjan toimituskuntaan kuuluivat professori Seppo Knuuttila, dosentti Rauno Lahtinen, järjestöpäällikkö Liisa Lohtander, historioitsija Pia Puntanen ja professori Janne Vilkuna.

Teos on yhä saatavilla painettuna kirjana, nyt tarjoushintaan 25 € jäsenille ja muille 30 €. Tilaukset voi tehdä kätevästi tilauslomakkeella, sähköpostitse tai puhelimitse.

>> Lue lisää (sisällys ym.)

>> Tilaa kirja