Ilmoittaudu mukaan kulttuuriympäristöpäiville nyt

30.6.2017

Järjestätkö tapahtuman tai aiotko syödä yhdessä läheistesi kanssa 26.8.-10.9.?

Molemmissa tapauksissa: ilmoittaudu mukaan kulttuuriympäristöpäiville nyt!

TAPAHTUMAT

Mistä on kyse?

Euroopan kulttuuriympäristöpäivät on tapahtumakokonaisuus, jonka tarkoituksena on kannustaa ihmisiä juhlimaan ja vaalimaan kulttuuriympäristöä, ja näkemään se voimavarana ja hyvinvoinnin lähteenä. Joka syksy 50 maassa 20 miljoonaa ihmistä osallistuu paikallisten järjestäjien avoimiin yleisötapahtumiin.

Kotiseutuliitto koordinoi kulttuuriympäristöpäiviä Suomessa ja kutsuu kaikki jäsenyhteisönsä mukaan: järjestäkää tapahtumia ja ilmoittakaa ne mukaan! Päivien teema on tänä vuonna Luontoon yhdessä ja pääajankohta 26.8.-10.9. Myös yleisesti kulttuuriympäristöön liittyvät ja muulloin järjestettävät tapahtumat voivat tulla mukaan. Tärkeintä on, että levitämme yhdessä sanaa: elät kulttuuriympäristössä – nauti siitä ja huolehdi siitä!

Toimi näin!

Ilmoittaudu mukaan täyttämällä tämä lomake.
Tapahtumasi näkyy sen jälkeen Suomen tapahtumakalenterissa ja tuikkii tähtenä Euroopan tapahtumakalenterissa. Olet mukana kulttuuriympäristöpäivien viestinnässä, saat käyttöösi maksuttomat esitteet, julisteet, flyerit, tiedotepohjan ja voit tilata ilmapalloja ja lippuja. Kerro kävijöille että tapahtumanne on osa kulttuuriympäristöpäiviä. Tervetuloa!

SYÖDÄÄN YHDESSÄ

Mistä on kyse?

Suomalaiset syövät vähiten yhdessä OECD-maista. Yhdessä syöminen on yksi luontevimmista ja hauskimmista tavoista tuoda ihmiset yhteen ja lisätä hyvinvointia ja viihtyvyyttä. Viihtyisä kulttuuriympäristö voi olla ratkaisevassa roolissa yhdessä syömisen mahdollistajana ja innoittajana. Nyt voit osallistua kulttuuriympäristöpäiville myös omin päin – syömällä yhdessä kulttuuriympäristössä. Kotiseutuliitto yhdessä Euroopan kulttuuriympäristöpäivien työryhmän kanssa on tehnyt kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumuksen yhdessä syömisestä ja kutsuu kaikki jäsenet mukaan.

Toimi näin!

Kerää läheiset kokoon ja syökää yhdessä metsässä, puistossa, mökillä, seurantalolla, kotiseutumuseolla tai vaikka kotipihalla 26.8.-10.9.

Klikkaa Facebookissa osallistuvasi: Syödään yhdessä kaiken maailman maisemissa
Jaa tunnelmat sosiaalisessa mediassa: #kulttuuriympäristöpäivät #syödäänyhdessä
Syödään yhdessä kaiken maailman maisemissa on osa kulttuuriympäristöpäivien ohjelmaa. Voit ilmoittaa myös oman syömiseen liittyvän tapahtumasi myös kulttuuriympäristöpäivien tapahtumakalenteriin.

Kysy lisää:
Sini Hirvonen, suunnittelija, Euroopan kulttuuriympäristöpäivien koordinaattori, Suomen Kotiseutuliitto
sini.hirvonen@kotiseutuliitto.fi
(Lomalla 14.7.-7.8., jona aikana tapahtumien hyväksyminen kalenterin tauolla.)